fredag 29 oktober 2010

Tid för...

Veckan började verkligen dåligt med hög feber och huvudvärk. Men det var ändå skönt med lite lugnare start på veckan. Därefter har jag haft tre extremt hektiska dagar. Idag var det första gången vi var alla tre kollegor på fler veckor, det var skönt såklart, men istället var barnen helt upp och ner (ja, inte bokstavligt talat såklart...).

Sena jobbkvällar med det egna företaget har det också blivit den här veckan, kryddat med två super-duper-tidiga morgnar på jobbet. Men belöningen fick jag idag när jag fick ta helg riktigt tidigt. Jag passade på att åka till min farmor och farfar. De bjöd på gott te och massor med kakor, medan vi pratade om deras dagsprojekt (loppis), status på alla deras vänner, mitt företag och massa annat. Jag frågade också om de inte kunde berätta om hur det var när de träffades. De såg på varandra och log och sedan berättade de om den dagen då de "blev tillsammans" för över 60 år sedan...

Nu är jag hemma hos mina föräldrar och snart blir det pizza och Idol.

Jag har haft en riktigt bra start på helgen, hoppas att du har haft detsamma!


3 kommentarer:

  1. Låter härligt =)

    Här har vi somnat tidigt och vaknat tidigt, så har vi börjat vår lördag. Känns helt ok =)

    Ha en härlig helg, kramis!

    SvaraRadera
  2. Mysigt! Började också min helg bra, med ett svettigt träningspass och sen myskväll med tända ljus och god mat! Och så lite idol också förstås! ;) kram

    SvaraRadera