onsdag 13 oktober 2010

Ensam är inte stark

I vårt samhälle idag anses det ofta att ensam är stark. Du ska inte göra dig beroende av en annan människa. Om du blir kär i någon, så ska du inte offra för mycket för den andra, utan se till att du behåller alla dina vänner och alla dina egna intressen ifall att det tar slut. Och du måste tänka på dig själv, du måste förverkliga dina drömmar, du måste göra karriär och du måste LYCKAS.

Men vi är så fel ute. För ensam är inte stark. Vi behöver andra människor. Vi behöver nära vänner och framför allt så behöver vi kärlek. Det är så vi fungerar enligt min mening.

8 kommentarer:

  1. Jag håller med dig helt och hållet, man behöver någon att dela med och motgångar med vare sig det är en vän eller en käresta. Alla människor behöver kärlek i olika former.

    Kram M

    SvaraRadera
  2. Intressant ämne. Och jag håller med dig.

    SvaraRadera
  3. Klokt skrivet, precis så är det!

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dig men jag ser också till att i mitt förhållande också vara "JAG" och inte bara "VI". För hur viktigt kärlek än är så är det viktigt att inte tappa bort sig själv och sin integritet i ett förhållande.

    SvaraRadera
  5. Johanna: Jo visst är det så. Man behöver båda delarna, men jag tycker att vi i allmänhet fokuserar alldeles för mycket på "ensam är stark"-mentaliteten och alldeles för lite på "två är starkare"- mentaliteten! ;-)

    SvaraRadera